Woensdag 14-01-2015 t/m Vrijdag 16-01-2015 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jos Beers - WaarBenJij.nu Woensdag 14-01-2015 t/m Vrijdag 16-01-2015 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jos Beers - WaarBenJij.nu

Woensdag 14-01-2015 t/m Vrijdag 16-01-2015

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Jos

16 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Woensdag 14 januari landden we in Auckland en het was daar 14.15. de landing was spectaculair, we vlogen een rondje boven de stad, zo gaaf! Koffers halen, door de douane en door een biologische controle om te kijken of we geen gevaarlijke stoffen of beestjes meebrachten. Je moest aangeven of je bv. bergschoenen mee had. Jos had de camperverhuurder gebeld en om 15.30 werden we opgehaald. Daar stonden we dan te wachten in de hitte, we moesten zelfs in de schaduw gaan staan! En dat in januari! We moesten wat formulieren invullen en kregen wat uitleg en met wat folders en een audio-guide reden we weg. Dat was toch wel even wennen, links rijden! We zijn eerst naar een parkeerterrein van een supermarkt gereden en hebben daar de camper ingericht onze spullen een plekje gegeven en wat boodschappen gedaan. Jos heeft daar ook een prepaid -telefoonkaart van Spark gekocht. Er was een KFC waar we wat gegeten hebben en daarna rijden! We gingen naar een camping op Orewa Beach ,50 km rijden en we moesten door Auckland! Waar waren we aan begonnen? De wagen sloeg regelmatig af en als er geremd werd kletterden de spullen door de camper. Het werd al donker en we waren best al wel vermoeid. Super trots op Jos dat hij dit zonder schade voor elkaar heeft gekregen.

Donderdag 15 januari werden we verrast door het heerlijke weer heerlijke bloemengeuren en vrolijk gezang van vogels. Stoeltjes naar buiten koffie gemaakt en genieten! We willen hier nog een nachtje blijven en de camper anders indelen, ik kon nog geen onderbroek vinden, alles lag door elkaar! Zo plotseling weer in zomerkleren, witte armen, witte benen, we konden wel wat zon gebruiken. De camping lag aan het strand, dus zijn we langs het strand gaan lopen naar het centrum en hebben daar wat boodschapjes gedaan, zonnebril, zonnehoedje en aardbeien. De mensen zijn heel vriendelijk. “how are you going today?”, en ze verwachten ook echt antwoord. Als je geen antwoord geeft, vragen ze het gewoon nog een keer. Het was echt warm! Na een lunch van een broodje aardbei zijn we naar het strand gegaan en hebben daar heerlijk liggen slapen, gezwommen (warm water en lekker zacht zand!) en gekeken naar de surfende kinderen. We hebben besloten dat we morgen naar de Bay of Islands gaan.

Vrijdag 16 januari zijn we op tijd opgestaan, gedoucht en ontbeten. We zouden nog een paar boodschapjes doen en zorgen voor internet op mijn telefoon. Dat duurde allemaal erg lang, dat gezeur met die telefoons en internet! Uiteindelijk was het al 12.00 uur en bij mij leek het te werken maar bij Jos nog niet, we werden doorverwezen naar een zaakje in Silverdale maar helaas daar konden ze ons ook niet goed helpen, er was iets verkeerd gegaan bij de eerste aankoop van Spark. Nou ja, dat zat even tegen maar verder konden we daarna lekker doorrijden en via radiozender Tourism Radio kregen we onderweg steeds informatie over de omgeving, tips en waarschuwingen voor gevaarlijke verkeerspunten, echt geweldig! Onderweg bij een Mac een enorme soepkom cappuccino gedronken en wat gegeten. We moesten met een veerpontje om bij onze bestemming te komen, de camping van Russell, een leuk plaatsje, zeer mooi plekje met fraai uitzicht en weer vriendelijke mensen. We zijn nog naar het strandje geweest op 10 minuten lopen, rustig strandje, lekker water, zandbodem en kleine golfjes, heerlijk! We dachten op de camping dat we kiwi’s zagen lopen, maar later bleek dat het weka’s waren. We hebben nog lang buiten kunnen zitten, het was een heldere avond met veel sterren, genoten van deze warme avond en het prachtige uitzicht