Week 8-9 01-03-2015 t/m 04-03-2015 - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Jos Beers - WaarBenJij.nu Week 8-9 01-03-2015 t/m 04-03-2015 - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Jos Beers - WaarBenJij.nu

Week 8-9 01-03-2015 t/m 04-03-2015

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Jos

04 Maart 2015 | Australië, Warrnambool

Zondag 1maart; We werden wakker in Sale, vannacht had het geregend, nu was het lichtbewolkt en aangenaam warm. We zaten vlakbij de wetlands, een moerasgebied waar je eindeloos kunt wandelen en fietsen en vogels observeren. We zijn even wezen kijken bij de look-out en moesten weer verder. We vervolgden onze weg langs de South Gippsland Highway. Het was een lane weg maar wel met vel variatie, enorme weilanden, akkerland, eucalyptusbossen, huizen, dorpjes en zo nu en dan een dode kangoeroe langs de weg. Bij Woodside Beach aan de Tasman Zee zijn we even het strand op gegaan. Hier ligt het Ninety Mile Beach, een strand van wel 162 km lang en met prima golven voor surfers. Bij Port Albert vonden we een mooi plekje voor een koffiepauze, een havenplaatsje bij Nooramunga Conservation Reserve, een gebied waar vogels uit alle werelddelen komen broeden. We hebben hier in de wind genoten van de vele vogels, zware zwanen, meeuwen en een soort albatrossen, ik weet de naam niet. Hierna reden we via een weg vol hobbels en bobbels naar het prachtige natuurgebied Wilsons Promontory National Park, een schiereiland in het zuidelijkste gedeelte van Australie, boven Tasmanie. In dit park was maar een weg en verder veel wandelpaden. Er zijn veel dieren in het wild; kangoeroes, wombats, emoes en koala’s. Het was een prachtig park, heuvels , bergen, bossen en stranden en we hadden een kangoeroe gespot! Bijna aan het einde van de weg, biij Tidal River was een camping en een bezoekerscentrum. Hier zijn we even naar het strand gelopen, prachtig natuurschoon. Aan het einde van de middag reden we nog even naar het einde van de weg, naar Telegraph Saddle, hier was een uitzichtpunt, de Mt. Oberon, maar dat was nog een uur omhoog langs een ongemakkelijke weg. Er waren vele wandelingen vanaf hier, als we ooit terug komen… Op de weg terug hebben we nog 2 kangoeroes gezien. Veel mensen stoppen dan gelijk om foto’s te maken. Toen we het park weer uit waren, zagen we al snel een camping in Yanakie, bij “Ducks Point”, een camping op een mooi gelegen plek aan zee. De campingbeheerder vertelde ons dat we om half acht terug moesten gaan naar het park en op een bepaalde plaats zouden we dan heel veel kangoeroes en misschien ook wel emoes, koala’s en wombats kunnen zien. Snel iets gegeten en wij als kangoeroe hunters er op af. En inderdaad! We stonden midden in een veld tussen de bergen en wel 20 springende kangoeroes om ons heen. Je kon ze nog vrij dicht benaderen ook! Ook 4 wombats gezien, een soort schuwe, wollige biggetjes. Geweldig, wat een treffer! Het werd snel donker en voldaan gingen we terug naar de camping.

Maandag 2 maart; We werden wakker met prachtig weer, 27 graden en vlak aan het strand. Van die aardige campingbeheerder mochten we gerust de ochtend nog blijven dus zijn we lekker aan het rustige strandje gaan zitten genieten van de zwarte zwanen en andere watervogels. Jos is nog even in het koude water gaan snorkelen en er werden wat bootjes te water gelaten. Na de middag zijn we gaan rijden naar Philip Island, een mooie route met groene heuvels,, bossen, wijngaarden, akkerland en veel zwarte koeien. We hadden van de campingbeheerder de tip gekregen om naar het Wild Life Park te gaan op Philip Island, daar kon je dicht bij de kangoeroes en emoes komen en ze eten uit je hand! Daar zijn we dus heen gegaan en het was boven verwachting! Heel veel Australische dieren, kangoeroes, koala’s, emoes, struisvogels, roofvogels, dingo’s, tasmanian devils, vleermuizen, kookaburra’s en nog veel meer! Je liep tussen de kangoeroes en emoes en je kon ze uit de hand voeren, zo leuk! We hebben er veel tijd door gebracht en zijn daarna koffie gaan drinken met wat lekkers in de chocoladefabriek, een soort Willy Wonka’s! Vlak daar bij was een camping, dus daar zijn we gaan inchecken. Op het schiereiland was de Pinguin Parade op het puntje van het eiland een enorme toeristische trekpleister. Maar omdat we zoiets al in Nieuw-Zeeland gezien hadden, hoefden we niet nog een keer. We zijn ’s avonds nog wel naar die locatie gereden voor het uitzicht op de rotsen en de oceaan in de hoop misschien nog zeehondjes te kunnen zien, maar die waren te ver weg. Er was een boardwalk op de heuvels en daar waren ook van die verblijfplaatsen voor pinguins gemaakt, enkele pinguins zaten ook in die holletjes. We dachten dat we wel even konden wachten tot de pinguins uit de oceaan kwamen, maar we werden weg gestuurd, ze gingen sluiten, helaas… In Cowas zijn we lekker uit eten gegaan. Onderweg, in schemertijd zagen we nog heel veel kangoeroes in het veld. Op de camping, Big4, Philip Island, liepen heel veel konijnen rond. Dit was alweer een geweldige dag!

Dinsdag 3 maart; Vanmorgen hadden we een camping uitgezocht in d Melbourne en gingen we op weg. De rit was niet zo spectaculair, het werden al gauw drukke, vierbaanswegen met veel vrachtverkeer en dat kilometers lang. We moesten een stukje file rijden en werden bijna geraakt door een taxi. De camping lag 9 km uit het centrum en we waren er al om 13.00 uur. Eerst hebben we even een wasje gedraaid en deze buiten opgehangen, het was warm, zonnig en een strakblauwe lucht. Via de camping hadden we een Myki-kaart gekocht voor het openbaar vervoer, dat was handig! De bus stopte voor de camping en bracht ons naar het centrum van Melbourne in Queenstreet. Op Federation Square, vlakbij het mooie treinstation van Flinderstreet, hebben we heerlijk op een terras gezeten en genoten van alle bedrijvigheid. In het centrum is een zone waar je gratis gebruik kunt maken van alle openbaar vervoer en er is een ouderwets toeristentrammetje dat rondjes rijdt om het centrum heen. We zijn een rondje mee gegaan en onderweg kregen we toeristen informatie, heel leuk. Alleen jammer dat de tram vol zat met .. jawel, Aziaten, waardoor we nog niet veel zagen van alle interessante gebouwen! Daarna zijn we nog even bij het informatiecentrum naar binnen gelopen voor wat folders en zijn we een stuk langs de Yarra River gelopen, door een park. Er waren veel fanatieke roeiers bezig, er was daar een roeivereniging. Ook zagen we heel veel joggers. Knap hoor met dit warme weer! De terrassen zaten volen er was een aangename sfeer. We zijn op zoek gegaan naar een leuk plekje om wat te eten en vonden dat in een klein straatje vol restaurantjes. De zon was al weg maar je kon toch nog goed buiten zitten eten. Met de bus terug naar de camping, de was was inmiddels wel droog, dus die kon naar binnen. Naast ons stond een grote camper met 5 jongelui uit Duitsland en die hadden het heel gezellig. Volgende keer wil ik ook met het hele gezin!!

Woensdag 4 maart; We stonden al bij de bushalte maar ik moest nog snel even terug om een flesje zonnebrandcrème te halen, het werd weer warm! Ons Myki-buskaartje nog een dag verlengt en weer naar Queenstreet. Het was daarvandaan een klein stukje lopen naar SeaLife. Daar hebben we genoten van de prachtige aquaria, met allerlei soorten vissen. De gangpaden liepen zodanig dat de vissen over je heen zwommen zodat je ze goed kon zien. De grote vissen waren heel indrukwekkend, de haaien en roggen. We hebben ook een hele grote krokodil gezien, er waren pinguïnsoorten van Antarctica maar ook de zeepaardjes waren erg mooi. Er was veel te zien en we hebben er erg van genoten. Daarna zijn we met het toeristentreintje naar Waterfront City Docklands gegaan. Daar hebben we in het winkelcentrum iets gegeten en ik heb er een paars koffertje op wieltjes gekocht, daar kan iets meer handbagage in dan in mijn rugtas. Daarna hebben we een stuk gewandeld langs de haven, het stadion en kwamen we via het Southern Cross treinstation in de Spencerstreet uit. Daar konden we met de tram naar St. Kildabeach. Het was een mooi strand en wij hebben er een lekker koud colaatje gedronken. Langs de boulevard zijn we naar Port Melbourne gelopen, de plaats waar de grote cruise schepen liggen en de Ferry Terminal voor de Spirit of Tasmania. Ook hier zagen we weer veel joggers en surfers. We hebben een ijsje gegeten en zijn met de tram terug gegaan naar het centrum. We zaten te wachten op het toeristentrammetje en we kwamen er achter dat die niet meer reed. Een andere tram genomen en overgestapt naar de Queen Victoria Nightmarket. Het was al 20.00 uur en we hadden aardige trek gekregen. Hier was van alles te koop. Het was als de Beverwijkse Bazar maar dan met voornamelijk voedsel. De meest uiteenlopende internatonale gerechten waren hier te koop. Pekingeend, sushi, thais, grieks, pizza’s , Hollandse poffertjes, Belgische wafels, Duitse braadworsten en veel meer! Er waren hele varkens aan het spit! Dit werd nog meer gezellig gemaakt door levende muziek en er werd zelfs gedanst. Het was een gezellige ontmoetingsplek voor heel veel mensen. Na het eten zijn we weer terug naar de camping gegaan, alweer een leuke dag!

• 06 Maart 2015 - 12:06

Marga:

Prachtig om jullie zo te blijven volgen
    en zo mee te krijgen dat jullie zo genieten
    Word bij thuiskomst de caravan ingewisseld
    voor een camper?
    Kunnen jullie nog alle indrukken verwerken?
    Blijf maar lekker genieten van dit prachtige zwervende
    bestaan
    Groetjes xxx

• 06 Maart 2015 - 21:08

Harry En Marja:

Hoi wereldreizigers
    Heerlijke verhalen weer vanuit het zonnige zuiden.
    We beginnen toch wel een beetje jaloers te worden.
    Zelf zijn we naar Lapland geweest, daar was het ook 26 graden maar dan onder nul.
    De foto's krijgen jullie nog wel te zien als jullie ooit nog eens terug komen.
    We zouden Peter en Carola nog een berichtje sturen, maar zijn hun emailadres vergeten.
    Blijf genieten dan lezen wij blije verhalen.
    Groet Marja en Harry

• 06 Maart 2015 - 23:32

Annemiek:

Hallo allemaal! Leuk om jullie reacties te lezen. We zijn ook benieuwd naar jullie belevenissen. Nog een maandje, wat gaat het snel. We genieten volop en we beleven inderdaad heel veel en het gaat maar door. Als we weer thuis zijn, kunnen we alles weer teruglezen en de foto's bekijken. We kijken nu alleen maar vooruit, wat gaan we vandaag en morgen doen en hoe kunnen we de dagen het best besteden. Veel liefs van ons!

• 10 Maart 2015 - 22:21

Myrna:

Wij willen de volgende keer ook graag mee hoor mam! ;-)
    Hebben jullie mee gekregen dat oma 2x jullie verslagen binnen heeft gekregen?
    1x via de post van Chris en 1x van Chris via de meerwende die het voor oma had uitgeprint en het op haar kamer hadden gelegd.
    Heel verwarrend natuurlijk!
    Over een maandje zien we jullie weer! Kus kus!