Week 6 18-02-2015 t/m 20-02-2015 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jos Beers - WaarBenJij.nu Week 6 18-02-2015 t/m 20-02-2015 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jos Beers - WaarBenJij.nu

Week 6 18-02-2015 t/m 20-02-2015

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Jos

18 Februari 2015 | Australië, Sydney

Woensdag 18 februari; Dit was de laatste nacht in Nieuw –Zeeland. Best wel lastig om afscheid te nemen van zo een mooi land! Na ontbijt en afwas hebben we alles weer in de koffers kunnen krijgen. De laatste levensmiddelen konden we achterlaten op de camping en we hebben wat spulletjes in de camper gelaten. De camper weer in de oorspronkelijke staat terug gebracht. Bij het depot deed een Duits meisje de controle en zij heeft ons ook naar de luchthaven gebracht. Daar de koffers ingeleverd en wat gegeten. Bij de tassencontrole baalde Jos er van dat hij zijn gereedschap moest inleveren, deze had hij vergeten in zijn koffer te doen. Om 16.00 uur vlogen we weg, het was een vlucht van 3 uurtjes maar om 17.00 uur kwamen we in Sydney aan. Het was er warm en licht bewolkt. Een shuttle bus zou ons naar ons hotel in Park Street brengen maar deze zat nog vast in het verkeer dus we moesten wel even wachten. De rit door Sydney was aangenaam, mede door de grappige, relaxte chauffeur. Het was tegen 20.00 uur dat we in onze hotelkamer waren, gelegen op een mooie plek in het centrum. We hebben koffie gemaakt en wat spullen uitgepakt en zijn op stap gegaan. Het was 20 minuten lopen naar de Harbour Bridge en het Opera House. Het was druk op straat, aangenaam warm en we keken onze ogen uit! In de straatjes bij de haven en op het water was veel bedrijvigheid en alles was mooi verlicht. We vonden een aangenaam plekje op het grote terras en hebben genoten van deze avond!Het was ook heerlijk om weer eens in een bed te kunnen slapen!

Donderdag 19 februari; Heerlijk geslapen, een goede start voor deze dag. Ontbeten in een cafe naast het hotel en vanaf Park Street door Hyde Park naar de St. Mary’s Cathedral en door de Botanische tuinen naar het Opera gebouw en de havens. We besloten met de ferry naar Manly te gaan, waar Jos is geboren. Dan hebben we ook een mooie tocht door de haven en mooi zicht op alles er om heen. Manly was een leuk stadje. Vanaf de boot kon je door een winkelstraat, The Corso, naar Manly Beach waar veel gesurft werd. Jammer dat we geen zwemspullen mee hadden, we kregen wel zin om het water in te gaan. We hebben een stuk gewandeld langs Shelly Beach en door een park en kwamen langs een ziekenhuis, misschien is Jos hier wel geboren! Aan het einde van de middag zijn we weer terug gegaan met de ferry, een mooi tochtje. Echt genieten! Door Pitt Street terug gelopen naar het hotel, mooie winkels, veel UGGS, gezellige straat met straatartiesten. Een klein jochie zong heel schattig “Ben” van Michael Jackson. Op zoek geweest naar telefoonkaarten, maar nog niet geslaagd. In het hotel de voeten even wat rust gegund en daarna naar Darling Harbour om wat te gaan eten. Daar was het gezellig druk, veel restaurants in en rondom de haven, alles mooi verlicht en ook weer straatartiesten.

Vrijdag 20 februari; Vanmorgen ontbeten bij de Starbucks en daar even kunnen internetten. Daarna een telefoonkaart gaan kopen bij Telstra en in de Victoria Shopping Mall geprobeerd om die te activeren. Dit was nog een hele klus en na een uur werkte het nog steeds niet. Dus maar even daarmee gestopt en genoten van het mooie winkelgebied. Aangezien er hier veel Chinezen wonen, werd er ook veel aandacht geschonken aan het Chinese Nieuwjaar. Langzaam liepen we naar het oudste gedeelte van Sydney dat The Rocks wordt genoemd. Hier kwamen we er achter dat Jos zijn rijbewijs bij Telstra heeft laten liggen en dat de telefoon nog steeds niet werkt. Dus moesten we dat hele stuk weer terug lopen. Gelukkig was al gauw duidelijk waarom het niet werkte en was het snel opgelost. We hebben onszelf getrakteerd op koffie met iets lekkers op een mooie locatie en hebben daar gezellig met een Australisch echtpaar zitten praten. Daarna zijn we onze wandeling door de Rocks gaan voortzetten en klommen we omhoog tot op de Harbour Bridge. Vanaf hier hadden we weer een schitterend uitzicht op de boten in de haven, het Opera gebouw en alle andere gebouwen. We wilden Darling Harbour nog een keer overdag zien en zijn daar op een heerlijk plekje neergestreken en hebben genoten van het invallen van de avond,de lichtjes die aangingen, de mensen, de muziek en de boten. Wat een sfeertje! We hebben er weer heerlijk gegeten en zijn voldaan weer naar het hotel gegaan. Morgen ontmoeten we Jos zijn nicht Mary en haar man Don, spannend!

• 24 Februari 2015 - 21:01

Marja:

Wat een geweldige tijd hebben jullie toch. Wordt nu wel spannend om eindelijk familie van Jos te gaan ontmoeten. Geniet nog maar lekker.