HongKong vrijdag 09-01-2015 t/m Dinsdag13-01-2015 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jos Beers - WaarBenJij.nu HongKong vrijdag 09-01-2015 t/m Dinsdag13-01-2015 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jos Beers - WaarBenJij.nu

HongKong vrijdag 09-01-2015 t/m Dinsdag13-01-2015

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Jos

09 Januari 2015 | Hong Kong, Hong Kong

We hebben vrijdag 9 januari een Waarbenjij-blog aangemaakt zodat jullie ons een beetje kunnen volgen. Het blijkt niet altijd mogelijk om iets te schrijven. Ik zal proberen de eerste week te beschrijven, maar ik weet nog niet wanneer we deze kunnen versturen.
9 januari kregen we al te horen dat onze vlucht op zaterdag later zou vertrekken. Dat was jammer, Myrna had speciaal ’s ochtends vrij gevraagd en ook Gerda en Jos zouden ons uit komen zwaaien. Dus nu afgesproken dat we zaterdag eerst bij ons zouden ontbijten om 10.00 uur. Zaterdag nog even naar de ANWB voor een stekkertje, broodjes gehaald en heel fijn nog even met zijn vijven ontbeten! Ik was me nog druk aan het maken over mijn kristalzegels! Stom he?
De laatste spullen ingepakt het huis netjes achter gelaten voor de “nabestaanden”, je weet maar nooit. Ik had beelden gezien van de achtergelaten huizen van de passagiers van MH17, stom he, waar je dan al niet aan denkt! Ik had echt een onrustig gevoel. Jos vond dat niet erg, zolang er geen bloed uit komt laat hij me gaan. Afscheid van Myrna. Chris en Luuk brachten ons naar Schiphol, waar we gelijk onze koffers konden inleveren. Gerda, Jos en Thomas waren er ook en samen hebben we nog even koffie gedronken. Om 15.00 uur door de douane en nog erg lang moeten wachten, pas om 18.00 uur vertrokken we!
Na 10,5 uur vliegen veilig geland, het was zondag 11.30. Met de trein naar Kowloon en daar met de taxi naar ons hotel dat ging allemaal heel eenvoudig. We hadden een studio dwz geen ontbijt maar wel een koelkast en kookmogelijkheid. Even gedoucht wat gerust en om 15.00 uur de stad in gegaan we zaten midden in een winkel gebied en konden gemakkelijk lopend naar de waterkant. Daar was van alles te beleven op deze zondag, muziek en straatartiesten. Even wat boodschapjes gedaan en naar onze kamer gebracht. Daarna ergens wat gegeten en naar de licht- en geluidsshow gegaan. Dat was echt geweldig om mee te maken! Om 21.30 vonden we het mooi geweest en zijn we gaan slapen. Helemaal vergeten om in te checken voor de volgende vlucht! Om 03.30 waren we allebei klaarwakker en hebben we ingecheckt, stoelen gereserveerd. Gelukkig lukte het om nog wat te slapen to 08.00 uur.
Maandag 12 januari, om 09.00 vertrokken we uit het hotel en via een omweg kwamen we bij de ferry die ons naar de overkant bracht. Van daar vertrok een ferry naar Mui Wo op het eiland Lantau. Het was al wel wat mistig en aan het einde van de boottocht regende het maar we hadden poncho’s! Op Lantau konden we bij de Mac koffiedrinken en wachten op de bus die ons naar de grote Buddha zou brengen. Over heuvels, langs stranden en langs een stuwmeer kwamen we bij de Buddha die volledig in de mist verscholen was. Zo nu en dan kwam hij tevoorschijn als een schim. Eenmaal dichtbij, was hij el goed te zien. Ook hebben we de tempel van het nabijgelegen klooster Po Lin bezocht.
Er was nog een heel complex aan toeristische activiteiten maar we zijn al snel met de kabelbaan (totaal geen uitzicht!) naar beneden gegaan naar Tung Chung en vandaar met de MTR naar Kowloon. Daar kwamen we terecht in een gigantisch deftig winkelcentrum met luxe merken waar we de uitgang niet van konden vinden, daar liepen we dan in onze poncho’s en wandelstokken! Eenmaal buiten kwamen we in een grote bouwput! Er wordt flink gebouwd in HongKong! Via een doolhof van omleidingen kwamen we in bekend gebied en konden we in ons hotel even bijkomen. Het bleef maar regenen. We zijn nog even naar de night-market geweest hebben ergens wat gegeten en zijn toen naar onze kamer gegaan het was alweer 21.30.
Dinsdag 13 januari, na douchen en ontbijt moesten we alles weer inpakken. We konden onze bagage achterlaten bij de receptie en nog de stad in. Het regende alweer. We zijn met de ferry naar de overkant gegaan en op zoek gegaan naar de Central-Mid-Levels-Escalator uit ‘wie is de Mol 2014”. De stad ligt op een heuvel. Het was superleuk om met een stelsel van roltrappen naar het middelste deel van de stad te gaan. Met de steile Peak Tram gingen we nog hoger en kwamen we op een uitzicht toren, erg commercieel, met winkeltjes, restaurantjes, Madame Tussaud maar helaas vandaag weinig uitzicht! Met de tram weer omlaag wat door de stad gelopen wat gegeten, onze bagage opgehaald en naar de luchthaven. Strepsils gekocht, ik was mijn stem kwijt, had ik maar ook een mondkapje gebruikt! Om 22.15 vlogen we weg en we hadden een schitterend uitzicht over de verlichte stad en de eilanden er om heen! Wel veel turbulentie!

• 20 Januari 2015 - 10:53

Gerda:

Hoi Zus en zwager,
    wat een verhaal al weer .. en dat over de eerste dagen. Dat belooft wat voor de komende tijd. Leuk als je weer iets terug ziet over een tv programma ( wie is de mol). Hebben jullie ook met lichtjes gezwaaid en lekker gemold? hihihi. Geniet van de reis... genieten wij van de fotos en de verslagen.

• 20 Januari 2015 - 11:28

Peter En Carola:

Hey luitjes, wat gezellig om mee te mogen liften op jullie vakantie. Klinkt erg leuk allemaal (op de regen na dan ;), !!
    We kijken uit naar het volgende verslag ;)
    Veel plezier nog :)

• 21 Januari 2015 - 09:56

Marja En Harry:

Hoi wereldreizigers
    Bedankt voor het leuke verslag. Zoals Peter en Carola al zeggen "mee liften op jullie vakantie" zo is het ook.
    Ik leg alvast een poncho klaar voor het volgende verslag, maar ik hoop het niet nodig te hebben.
    Alleen even geen gekke verhalen over vliegen en turbulentie hoor, wij gaan 8 februari vliegen naar Lapland en ik ben al geen held met vliegen ;P